سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره


 

  • راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    18940

    23 مهر 1398 - 09:19

    138293 

    برترین‌ها: یکی از دشمنان اصلی مو‌های بسیاری از خانم ها، موخوره‌ها هستند. داشتن موی سالم، مستلزم حفظ و تعادل رطوبت و پروتئین در مو است. کمبود پروتئین سبب ریش ریش شدن مو و کش آمدن آن شده و کمبود رطوبت باعث شکنندگی مو‌ها و در نهایت ایجاد موخوره می‌شود.

    همچنین عواملی مثل استفاده از اتو مو، سشوار، بابلیس، استفاده بیش از اندازه از رنگ مو، دکلره و به طور کلی مواد شیمیایی، شانه کردن مو‌های خیس، سفت بستن موها، کوتاه نکردن مو‌ها و بسیاری مورد دیگر وجود دارد که باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود.

    راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن موخوره هایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در ادامه این مقاله با روش‌های خانگی ساده و کاربردی برای از بین بردن موخوره‌های خود آشنا خواهید شد.

    روش‌های ساده خانگی برای از بین بردن موخوره

    استفاده از سرکه سیب

    یکی از روش‌های ساده برای از بین بردن موخوره، استفاده از سرکه سیب است. استفاده از سرکه سیب سبب متعادل شدن میزان تولید چربی در پوست سر می‌شود. علاوه بر آن، آلودگی‌های باقی مانده روی سر را از بین برده و ساقه مو‌ها را قوی می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب مخلوط کنید. محلول را کنار گذاشته و مو‌های خود را به صورت طبیعی و روتین همیشگی خود بشویید و نرم کننده بزنید.

    پس از اینکه نرم کننده را از مو‌های خود پاک کردید، محلولی که تهیه کرده بودید را به مو‌های خود بزنید. از این ترکیب می‌توانید 1 تا 2 مرتبه در ماه استفاده کنید.

    استفاده از ژل آلوئه ورا

    راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    ژل آلوئه ورا جزء آیتم‌های معجزه آسا برای مو محسوب می‌شود. این ماده خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی داشته و از این رو به سلامت مو کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر آن، سبب نرمی و لطافت مو‌ها شده و مو‌ها را تغذیه می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است مو‌های خود را شسته، نرم کننده بزنید. سپس 2 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کرده و به مو‌ها و پوست سرتان بزنید. بگذارید این ماده 10 تا 15 دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید.

    از ژل آلوئه ورا می‌توانید 2 مرتبه در هفته استفاده کنید.

    استفاده از مایونز

    یک روش ثابت شده و آشنا برای درمان موخوره! مایونز حاوی اسید‌های چرب است که باعث می‌شود مو‌های شما تغذیه گردد. همچنین می‌توان مایونز را یکی از بهترین نرم کننده‌ها برای صافی و نرمی مو‌ها به حساب آورد.

    مایونز را به تمام مو‌های خود، خصوصا نوک مو‌ها بزنید؛ چراکه این قسمت‌ها اصلی‌ترین قسمت‌های تجمع موخوره هستند. بگذارید مایونز برای حدود نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس با یک شامپوی ملایم، مو‌های خود را شست و شو دهید. پس از شستن مایونز می‌توانید به مو‌های خود نرم کننده بزنید. از این ماده می‌توانید یک مرتبه در هفته استفاده کنید.

    استفاده از وازلین

    استفاده از وازلین سبب حفظ رطوبت مو‌های شما شده و باعث جلوگیری از شاخه شاخه شدن مو‌ها و به وجود آمدن موخوره و همچنین از بین بردن آن می‌شود. علاوه بر آن، سبب نرم شدن مو شده و وزی و حالت نامناسب مو را از بین می‌برد. برای استفاده از این محصول تنها کافی است تا وازلین را به مو‌های خود بزنید. وازلین را بیشتر روی نوک مو‌های خود بزنید؛ چراکه اصولا موخوره‌ها در قسمت انتهایی ساقه مو‌ها قرار دارند.

    یک حوله به سر خود پیچیده و بگذارید تا صبح روی مو‌های شما باقی بماند. صبح روز بعد مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و در نهایت از نرم کننده استفاده کنید. شما می‌توانید 1 مرتبه درهفته این روند را تکرار کنید.

    استفاده از روغن‌های طبیعی

    راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    روغن‌های طبیعی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سبب از بین رفتن موخوره‌های شما شوند. از میان این روغن‌ها می‌توان به روغن زیتون، روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن کرچک، روغن جوبابا و روغن نارگیل اشاره کرد. استفاده از هر یک از این روغن‌ها باعث حفظ رطوبت در مو‌های شما شده و همچنین ساقه موهایتان را تغذیه می‌کند. در نهایت نیز منجر به از بین بردن موخوره‌ها می‌شود. برای استفاده از هر یک از این روغن‌ها تنها کافی است تا روغن مورد نظر خود را برای چند ثانیه روی حرارت گرم کنید.

    سپس روغن را به مو‌ها و پوست سر خود زده و ماساژ دهید. در قسمت‌های انتهایی مو‌ها بیشتر از روغن استفاده کنید. پس از اینکه روغن را به کل موهایتان زدید، یک حوله روی سر خود بگذارید و 45 دقیقه صبر کنید. در نهایت مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم شسته و نرم کننده بزنید. از این روغن‌ها می‌توانید 2 تا 3 مرتبه در هفته استفاده کنید.

    استفاده از چای سبز کیسه‌ای

    چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سبب کاهش و همچنین جلوگیری از آسیب مو‌ها می‌شود. استفاده از چای سبز کیسه‌ای باعث می‌شود موخوره و وزی مو از بین رفته و مو نرم و درخشان شود. برای استفاده از آن تنها کافی است تا 2 فنجان چای سبز دم کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس مو‌های خود را شسته و نرم کننده بزنید؛ در نهایت نیز چای سبز دم شده را به کل موهایتان بزنید؛ اما در این مرحله دیگر مو‌های خود را نشویید. شما می‌توانید 1 مرتبه در هفته از این مورد استفاده کنید.

    استفاده از آب پیاز

    ممکن است تا حدودی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما آب پیاز می‌تواند سبب تقویت ساقه مو‌ها و افزایش رشد آن‌ها گردد. همچنین می‌تواند سبب تقویت فولیکول‌های مو گردد. برای افزایش بازدهی می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به 1 فنجان آب پیاز اضافه کنید. مخلوط تهیه شده را روی پوست سر و قسمت‌های پایینی موهایتان بزنید. بگذارید 30 دقیقه روی مو باقی بماند و در نهایت با شامپوی ملایم و غیر سولفاته بشویید و نرم کننده بزنید. شما می‌توانید یک بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

    استفاده از ماء الشعیر

    ممکن است تا کنون به گوش تان نخورده باشد؛ اما ماء الشعیر را می‌توان به عنوان یکی از موثر‌ترین روش‌های ممکن برای درمان موخوره به حساب آورد. استفاده از ماء الشعیر، مقادیر مناسبی از شکر و پروتئین را به فولیکول‌های آسیب دیده مو می‌رساند. علاوه بر آن، ماء الشعیر یک نرم کننده بسیار خوب به حساب می‌آید، حجم مو‌ها را بیشتر کرده و آن را درخشان و نرم می‌کند. برای استفاده از این نوشیدنی، مقداری از آن را در یک بطری اسپری بریزید.

    مو‌های خود را با شامپو شسته و هنگامی که موهایتان قدری نم دار هستند، آن را به کل مو‌ها بع غیر از کف سر بزنید. بگذارید 2 تا 3 دقیقه در همین حالت روی موهایتان بماند. در نهایت نیز لازم نیست مو‌های خود را بشویید. اگر نگران بوی ماء الشعیر هستید باید بگوییم نگران نباشد؛ این بو بعد از خشک شدن از بین خواهد رفت. شما می‌توانید 1 مرتبه در هفته از این اسپری استفاده کنید.

    استفاده از عسل

    راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    از دیگر مواد ساده و طبیعی برای درمان موخوره، می‌توان به عسل اشاره کرد. عسل حاوی مواد مغذی فراوانی است و از این رو می‌توان آن را به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده بسیار خوب به حساب آورد. برای استفاده از عسل برای درمان موخوره 2 قاشق غذاخوری عسل را با 4 فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس آن را به مو‌های شامپو شده خود بزنید. بگذارید چند دقیقه روی مو‌ها باقی بماند و سپس مو‌های خود را بشویید. استفاده از این روش، 1 مرتبه در هفته بلامانع است.

    استفاده از حنا

    حنا خواص بی نظیری در از بین بردن موخوره دارد. همچنین استفاده از این دارو سبب نرم شدن و درخشندگی مو‌های شما می‌گردد. برای استفاده از این ماده، 1 تا 2 قاشق غذاخوری را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس مو‌های خود را شسته و در نهایت این ترکیب را به مو‌های خود زده و به خوبی پخش کنید. بگذارید حدود 30 دقیقه روی سر باقی بماند و در نهایت سر خود را با آب بشویید.

    استفاده از چای بابونه

    استفاده از چای بابونه نیز می‌تواند سبب از بین رفتن و درمان موخوره‌های شما گردد. همچنین می‌تواند وز مو‌ها را کاهش داده و سبب نرمی و درخشندگی مو گردد. به این منظور، چند کیسه چای بابونه را بجوشانید. بگذارید برای 5 تا 10 دقیقه دم بکشد؛ سپس منظر بمانید تا کاملا سرد و خنک شود. با استفاده از این چای، مو‌های خود را شست و شو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید 1 تا 2 مرتبه در هفته این روند را انجام دهید.

    استفاده از کره کاکائو

    راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

    کره کاکائو یکی دیگر از مواد مفید برای مو‌های شماست که می‌تواند موخوره را از بین برده، و مو‌های شما را تا حد زیادی تقویت کند. برای این منظور ابتدا باید مو‌های خود را با شامپو بشویید؛ سپس کره کاکائو را به موهایتان بزنید. آن را روی سر ماساژ داده و بگذارید موهایتان به حالت طبیعی و بدون سشوار خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند روز متوالی، 1 الی 2 مرتبه در روز از این کره استفاده کنید.




جراحی زیبایی سینه؛ روش‌ها و قیمت سال 98


 

  • جراحی زیبایی سینه؛ روش‌ها و قیمت سال 98

    915920

    01 آبان 1398 - 14:54

    3565 

    برترین‌ها: میل به زیبایی در انسان انکار ناپذیر است و همه‌ی افراد با هر سن و جنسی دوست دارند که همیشه زیبا و خوش‌اندام به نظر برسند. یکی از مواردی که مناسب بودن آن تاثیر زیادی در زیبایی اندام خانم‌ها و حتی آقایان دارد شکل و اندازه‌ی سینه است.

    در خانم‌ها با افزایش سن، سینه‌ها حالت افتاده پیدا می‌کنند. برخی از خانم‌ها از بزرگی اندازه‌ی سینه‌ی خود رنج می‌برند و برخی‌هم دوست دارند که سینه‌های بزرگتری داشته باشند.

    با اینکه راه‌های مختلفی برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه‌ها وجود دارد، اما هیچکدام به اندازه‌ی عمل جراحی اثربخش نخواهند بود. امروزه جراحی سینه با روش‌های مختلف انجام می‌شود که هم باعث زیبایی اندام شده و هم اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

    پس اگر سوالاتی درباره‌ی جراحی سینه، کوچک کردن و بزرگ کردن سینه یا لیفت و بالابردن سینه دارید، این مطلب را از دست ندهید.

    جراحی زیبایی سینه

    انواع روش‌های جراحی زیبایی سینه

    • بزرگ کردن سینه در خانم‌ها
    • کوچک کردن سینه در خانم‌ها
    • لیف سینه یاماستوپکسی
    • بازسازی و ترمیم سینه
    • کوچک کردن سینه در آقایان

    بزرگ کردن سینه

    بزرگ کردن سینه در خانم‌ها به دو روش پروتز سینه و تزریق ژل و چربی صورت می‌گیرد:

    پروتز سینه

    بزرگ کردن سینه‌ها با پروتز یکی از عمل‌های جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان است که طی آن پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینه‌ها قرار داده می‌شود. در انجام این عمل گزینه‌های بسیار مختلفی برای انتخاب نتایج نهایی جراحی وجود دارد که این گزینه‌ها بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شوند، از جمله اندازه و شکل پروتز و الگوی ایجاد برش روی سینه برای انجام جراحی. در این جراحی، پروتز‌ها از طریق برش‌های بسیار کوچکی درون سینه جای داده می‌شوند و در زیر بافت سینه قرار می‌گیرند.

    پروتز‌های جنس سالین یا نمکی

    مزایا

    • برش کوچکتر
    • نیاز به بررسی و مانیتورینگ کمتر
    • هزینه کمتر

    معایب

    • افزایش ریسک چین خوردگی و قابل لمس شدن
    • غیر طبیعی بودن در هنگام لمس
    • تاثیر بیشتر روی بافت سینه
    • احتمال ترکیدگی و نشت محلول

    پروتز‌های سیلیکونی

    پروتز‌های سیلیکونی پوششی سیلیکونی است که با نوعی ژل سیلیکونی پر شده است. در این نوع خاص در صورت پارگی پوشش هم این شانس وجود دارد که ژل درون پوشش باقی بماند. قابل توجه است که بیمارانی که برای عمل پروتز سینه از این نوع استفاده می‌کنند نیاز به بررسی بعد از عمل بیشتری دارند. نیاز است وضعیت این نوع پروتز پس از کارگذاشته شدن توسط ام آر آی و اولترا ساند چک شود.

    مزایا:

    • احتمال چین خوردگی و لمس شدن کمتر
    • خطر خالی شدن خود به خود وجود ندارد
    • در هنگام لمس همانند سینه‌ی طبیعی می‌باشد

    معایب:

    • نیاز به مانیتورینگ و بررسی
    • پارگی بدون علامت
    • هزینه بیشتر
    • برش بزرگتر نسبت به ایمپلنت سلاین

    جراحی زیبایی سینه

    انواع پروتز از نظر شکل:

    پروتز‌هایی که در عمل جراحی افزایش حجم سینه استفاده می‌شود از نظر شکل به دو دسته کلی گرد یا قطره اشکی تقسیم می‌شود.

    1. گرد (Round)

    • مناسب برای افرادی که خواهان سینه‌هایی برجسته‌تر از حد نرمال هستند.
    • مناسب برای افرادی با سینه‌هایی با پوشش بافت نرم خوب و شکل اولیه بی اشکال.
    • مناسب برای جراحی‌های اصلاحی.

    2. قطره اشکی (Teardrop)

    • مناسب افرادی که نمای طبیعی می‌خواهند و بافت پستان ان‌ها خیلی کم است یا اصلا بافت پستان ندارند.
    • مناسب افرادی با سینه‌های تخت و بدون شکل یا افرادی که پوشش بافت نرم ان‌ها خیلی کم می‌باشد.
    • مناسب کسانی که دچار افتادگی یا دفورمیتی سینه شده اند.
    • مناسب برای افراد با سینه‌های نامتقارن.

    تزریق چربی به سینه

    با تزریق چربی در سینه می‌توان فرم و سایز سینه‌ها را بهبود داد و یا هر گونه عدم تقارن یا بدشکلی در سینه را اصلاح کرد. برای تزریق چربی در سینه، ابتدا با استفاده از دستگاه لیپوستکشن با فشار کم، از ناحیه‌ای دیگر از بدن، چربی استخراج می‌شود.

    این چربی سپس با سالین پاکسازی می‌شود و در نواحی از سینه که برجستگی کمتری دارند تزریق می‌شود. این تکنیک دارای خطرات و محدودیت‌هایی است، اما در صورتی که بیمار شرایط مناسب برای این عمل را داشته باشد و کاندید خوبی برای این عمل باشد، نتایج آن بسیار رضایت‌بخش خواهد بود و انجام عمل نیز ایمن است.

    کوچک کردن سینه‌ها

    زنانی که سینه‌های بسیار بزرگی دارند، اغلب در قفسه سینه‌ی خود احساس درد یا خارش و حساسیت پوستی (عرق سوز شدن) می‌کنند و به خاطر این علائم ناراحت بوده و از ظاهر خود نیز ناراضی هستند. عمل جراحی کوچک کردن سینه این مشکل را حل می‌کند و هم به لحاظ زیبایی و به لحاظ درمانی، وضعیت بیمار را بهبود می‌دهد.

    با انجام این جراحی علاوه بر این که شکل سینه‌ها زیبا می‌شوند، ناراحتی و درد بیمار به خاطر وجود بافت اضافه نیز برطرف می‌شوند. در این جراحی بافت اضافه‌ی سینه برداشته می‌شود و قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری انتقال داده می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری پیدا کنند.

    لیفت سینه‌ها یا ماستوپکسی

    ماستوپکسی یا لیفت سینه‌ها جراحی است که طی آن شل شدگی و افتادگی سینه‌ها برطرف می‌شود. میزان شل‌شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. یک جراح پلاستیک می‌تواند بعد از ارزیابی وضعیت سینه‌ها، تکنیک مناسب برای انجام جراحی پستان را طرح ریزی کند. جراحی لیفت سینه به طور معمول با ایجاد یک برش در اطراف هاله‌ی نوک سینه و یک برش در قسمت زیر سینه، انجام می‌شود و بدین ترتیب جراح می‌توان هم بافت اضافه و هم پوست اضافی سینه‌ها را بردارد. این جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان و زیبا در سینه‌ها می‌شود.

    علل افتادگی سینه

    افزایش سن: با گذشت زمان، بافت سینه به طور طبیعی کمی انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و به طور فزاینده‌ای کم می‌شود. ماستوپکسی، می‌تواند باعث دور زدن زمان و گرانش شود.

    بارداری و تغذیه با شیر مادر: در نتیجه شیردهی، به طور طبیعی سینه‌ها کشش یافته و دچار افتادگی می‌شوند. جراحی لیفت سینه می‌تواند این تغییرات را معکوس کند و سینه‌های شما را به حالت زیبایی خودشان بازگرداند.

    نوسان وزن: زنانی که وزن قابل توجهی از دست می‌دهند، توجه داشته باشند که این کاهش معمولا با کاهش حجم سینه همراه است. جراحی لیفت سینه ممکن است با پروتز محتویات سینه و کشیدگی پوست یک شکل متناسب و تجدید یافته را به سینه باز گرداند.

    ژنتیک: برخی از افراد هم بدون هیچ یک از دلایل بالا باز هم از افتادگی سینه‌های خود رنج می‌برند. در این‌گونه افراد ژنتیک دلیل اصلی افتادگی سینه است.

    بازسازی و ترمیم سینه

    امروزه بسیاری از زنان مبتلا به سرطان، تحت انجام جراحی محافظه کارانه قرار می‌گیرند، بدین معنا که قسمت عمده بافت پستان حفظ شده و تنها قسمتی از آن برداشته می‌شود. اما هنوز هم تعداد قابل توجهی از بیماران تحت عمل ماستکتومی قرار می‌گیرند، یعنی کل بافت پستان برداشته می‌شود. به هر حال اگر شما جزء آن دسته از بیمارانی هستید که کل پستان آن‌ها برداشته شده است، ممکن است بخواهید بازسازی پستان برای شما انجام شود.

    با انجام عمل بازسازی سینه بعد از برداشتن سینه، می‌توان به زنان کمک کرد که دوباره حس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشند و فرم سینه‌های خود را بازیابند.

    خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش‌هایی برای بازسازی و ترمیم سینه‌ی از دست رفته وجود دارد و شما با مراجعه به پزشک متخصص و مجرب می‌توانید دوباره زیبایی اندام خود را بازیابید.

    جراحی زیبایی سینه؛ روش‌ها و قیمت سال 98

    کوچک کردن سینه‌ی مردان

    بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان ایجاد شود. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی که بزرگی بیش از حد سینه‌ها با ورزش و رژیم غذایی یا دارودرمانی برطرف نشود، پزک متخصص عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ژنیکوماستی را انجام می‌دهد.

    در این جراحی، چربی‌ها و یا بافت‌های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می‌شوند. برش‌های جراحی، نزدیک به‌هاله‌ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد می‌شوند و به همین علت، جای زخم جراحی به خوبی از نظر پنهان می‌شود. این عمل در حدود یک ساعت طول می‌کشد و بیمار به مدت یک یا دو هفته ریکاوری را باید پشت سر بگذارد.

    هزینه عمل جراحی سینه

    هزینه عمل جراحی سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد:

    هرچه سایز سینه بزرگ‌تر باشد زمان بیشتری برای جراحی نیاز است پس طبیعتا هزینه‌ی آن بیشتر خواهد شد. نوع پروتز و ژل به کار رفته در عمل جراحی سینه هم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. هزینه عمل جراحی سینه با توجه به عوامل مختلف از 10میلیون تومان به بالا خواهد بود.




جایگزینی مسکن‌های مخدر با نوعی قارچ منحصر به فرد


 

  • جایگزینی مسکن‌های مخدر با نوعی قارچ منحصر به فرد
    آفتاب‌‌نیوز :

    به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این قارچ گونه ناشناخته‌ای از قارچ Penicillium است. بررسی‌های اولیه نشان داد این قارچ حاوی مجموعه‌ای از مولکول‌های نوعی اسید امینو موسوم به تتراپپتید است. این مولکول‌ها ساختار منحصر به فردی دارند که به اندرومورفین‌ها شبیه است. اندرومورفین‌ها پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند که به طور طبیعی در مسکن‌های مخدر وجود داشته و موجب کاهش درد می‌شوند.

    به اعتقاد محققان این تتراپپتیدهای جدید را می‌توان برای نسل جدیدی از مسکن‌ها با عوارض جانبی کمتر استفاده کرد.

    در حال حاضر بسیاری داروهای مسکن مورد استفاده برای کاهش درد، از مشتقات مواد مخدر تولید و برخی بیماران دچار سوء‌مصرف یا مصرف بیش از حد این نوع داروها می‌شوند.

    بر اساس آمار منتشر شده توسط انستیتوی ملی سوء‌مصرف مواد، تنها در آمریکا سالانه 130 نفر به دلیل اوردوز (مصرف بیش از حد) مسکن‌های مخدر جان خود را از دست می‌دهند. سازمان جهانی بهداشت نیز نظارت بر مصرف مسکن‌های مخدر را به کشورها توصیه می‌کند و این امر در مقیاس جهانی به یک بحران تبدیل شده است. تولید داروهای جایگزین با استفاده از مولکول‌هایی غیر از مواد مخدر، یک راهکار مناسب برای رهایی از این بحران محسوب می‌شود.

    در حال حاضر محققان کشف جدید خود را در استرالیا به ثبت رسانده‌اند و در تلاش اند با استفاده از مولکول‌های کشف شده، داروهای جدیدی را بسازند. با وجود این انتظار می‌رود عرضه تجاری داروهای تولید شده با استفاده از این قارچ حداقل 10 سال به طول انجامد.




تاثیر چای سبز در مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک


 

  • تاثیر چای سبز در مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک

    به گزارش ایسنا، شیوع باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک یکی از بزرگترین تهدیدها در حوزه سلامت جهانی است. محققان همواره به دنبال راهکاری برای رفع این بحران بوده‌اند و نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد ترکیبی در چای سبز وجود دارد که می‌تواند تاثیرگذاری داروهای موجود را در از بین بردن این باکتری‌ها تقویت کند.

    از اوایل دهه 1930 میلادی داروهای آنتی‌بیوتیک در درمان عفونت‌های باکتریایی فاکتور کلیدی به حساب می‌آیند. با این حال مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌ها و قارچ‌ها به سرعت در حال مقاوم شدن به داروهایی هستند که پیش از این برای مقابله با آن‌ها تولید شده‌اند. در چنین شرایطی عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم به دارو در مدت زمان طولانی‌تری درمان شده و گاهی اوقات حتی درمان‌ آن‌ها ممکن نیست.

    طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا تنها در آمریکا سالانه دو میلیون نفر به باکتری‌های مقاوم به دارو آلوده می‌شوند و حدود 23 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

    در این بررسی اخیر ترکیبی از چای سبز مورد مطالعه قرار گرفت که نشان داد این ترکیب می‌تواند اثربخشی داروهای آنتی‌بیوتیک را تقویت کرده و باکتری‌ها را از بین ببرد.

    محققان انگلیسی در بررسی جدید خود روی باکتری سودوموناس آئروژینوزا متمرکز شدند. این باکتری می‌تواند موجب عفونت‌های شدید پوستی، خونی و تنفسی شود. این باکتری به شکل فزاینده‌ای در حال مقاوم شدن به بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌هاست و در حال حاضر با ترکیبی از داروها درمان می‌شود.

    به گزارش مدیکال نیوزتودی، چای سبز حاوی ترکیبی موسوم به اپی‌گالوکتشین است. در این بررسی محققان انگلیسی این ترکیب را با آنتی‌بیوتیک آزترئونام استفاده کردند که مشخص شد این ترکیب تعداد باکتری‌های سودوموناس آئروژینوزا را در بافت آزمایشگاهی کاهش می‌دهد.




آلزایمر در خواب حمله می‌کند


 

  • آلزایمر در خواب حمله می‌کند

    محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی و تجزیه و تحلیل بافت‌های مغزی 13 بیمار مبتلا به آلزایمر تعریف جدید را ارائه دادند. به گفته آن‌ها این بیماری مستقیما به مناطقی از مغز حمله می‌کند که باعث بیدار نگه داشتن انسان در طول روز می‌شود. به گفته Jun Oh نویسنده اصلی مقاله: این تعریف بسیار قابل توجه است زیرا تنها یک هسته مغز را از بین نمی‌برد و به کل شبکه حمله می‌کند. 

    Jun Oh و همکارانش معتقدند که افزایش چرت زدن‌های روزانه به دلیل کم خوابی شب گذشته نیست و به خاطر تحلیل رفتن مستقیم نورون‌های تقویت کننده بیداری است. با نگاهی به بافت مغز این تیم دریافت که در سه بخش تقویت کننده بیداری در مغز میزان تولید پروتئین تاو افزایش یافته است. این 3 بخش شامل Locus Coeruleus، هیپوتالاموس جانبی و هسته توبروما میلاری بوده که به طور شگفت آوری 75 درصد نورون‌های خود را از دست داده بودند. 

    به گفته متخصص Lea Grinberg، در همان مراحل ابتدایی بیماری تجمع پروتئین‌های تاو سبب تحلیل رفتن این تقویت کننده‌ها شده است. در میان بسیاری از تلفات نوعی نورون در هیپوتالاموس جانبی بود که نوروپپتیدی به نام orexin تولید می‌کند. این نورون نقش مهمی در بیداری دارد. هنگامی که این نوروپپتید در موش‌ها حذف شود علائمی مانند اختلال خواب‌های انسانی از خود نشان می‌دهند. تحقیقات نشان داد که در بیماران مبتلا به آلزایمر orexin عملا نابود شده و همچنین فراوانی نورون‌های تولید کننده آن نیز تا 71 درصد کاهش یافته بود. 

    در حالی که آلزایمر بیشتر با مشکلات حافظه همراه است اما اختلالات خواب یک مشکل شایع بوده و می‌تواند خیلی زودتر ظاهر شود. به همین دلیل دانشمندان به دنبال پیدا کردن ارتباطی دقیق بین چرت زدن بیش از حد و آلزایمر هستند تا بتوانند به تشخیص سریعتر این بیماری کمک کنند. 

    sciencealert

    2121